قوانین و مقررات
سند حاضر کلیه قوانین و مقررات لازمالاجرا برای تمامی بازدید کنندگان، کاربران و خریداران محصولات در وبسایت سِلِرتیم می باشد. وبسایت سِلِرتیم طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران ازجمله قانون تجارت الکترونیکی و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده فعالیت میکند. در صورتی که کاربر قصد عضویت وظ استفاده از خدمات وبسایت سِلِرتیم را داشته باشد، لازم است متن قوانین و مقررات را به بصورت کامل مطالعه کرده و سپس اقدام به استفاده از وبسایت و یا عضویت در آن نماید.
استفاده از وبسایت سِلِرتیم، اقدام به عضویت، اقدام به خرید محصولات، اقدام به ورود کاربر به وبسایت، و استفاده از سایر خدمات ارائهشده، به معنای آگاه بودن از قوانین و مقررات و قبول مفاد و شرایط آن است. کاربر همچنین میپذیرد که رابطه بین سِلِرتیم و ایشان توسط این قوانین و مقررات سامان داده شود و هرگونه تراکنش مالی و غیرمالی بین طرفین تحت پوشش این قوانین و توافقنامه خواهد بود. لذا درصورتیکه مواردی از این توافقنامه یا کلیت آن مورد توافق کاربر نباشد، حق استفاده از خدمات سِلِرتیم را ندارد. این توافق بر اساس ماده ۵ قانون تجارت الکترونیک و ماده ۱۰ قانون مدنی تنها مرجع مورد قبول در روابط سِلِرتیم و کاربران خواهد بود.
به دلیل اهمیت سند حاضر و نیز بهمنظور تسهیل مطالعه برای کاربر، مفاد هر ماده در بخش های مرتب شده، برای شما فراهمشده است. لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج در قوانین و مقررات حاضر، جایگزین کلیه توافقهای قبلی فیمابین کاربر و سِلِرتیم محسوب میشود.
الف- تعاریف
- فروشگاه آنلاین: فروشگاهی بر بستر اینترنت که امکان فروش و ارائه محصولات، خدمات و دریافت وجه متقابل آن بهصورت بر خط و بلادرنگ از طریق آن میسر است.
- محصولات دیجیتال: کالاها و خدماتی که امکان ارائه و دریافت آنها از طریق اینترنت وجود دارد.
- سامانه (پلتفرم) سِلِرتیم: یک فروشگاه آنلاین برای فروش محصولات دیجیتال است که بهعنوان حقالعمل کار طبق قانون تجارت عمل مینماید.
- کاربر: هر شخص حقیقی یا حقوقی است که از سامانه سِلِرتیم استفاده مینماید. اشخاص با ثبتنام در سامانه سِلِرتیم و فشردن دکمه ثبتنام اعلام میکنند که کلیه مفاد قوانین و مقررات را مطالعه کرده و بر اساس آن اقدام به بهرهبرداری از سامانه سِلِرتیم مینمایند.
- خریدار: کاربری است که بهعنوان شخص حقیقی یا حقوقی، اقدام به ثبت سفارش و پرداخت هزینه محصولات مورد عرضه در سامانه سِلِرتیم مینماید.
- فروشنده: کسی است که بهعنوان شخص حقیقی یا حقوقی که بهواسطه سِلِرتیم اقدام به فروش یک محصول بهصورت آنلاین مینماید.
- حساب کاربری: حساب کاربری کاربر در سایت به آدرس https://sellerteam.ir میباشد که کاربر از طریق این حساب میتواند فهرست محصولات خریداریشده یا منتشرشده خود را مشاهده و مدیریت کند. مشخصات کاربر در آنجا ثبتشده و قابلویرایش و بروز رسانی است.
- محصول: هر یک از محصولات ارائهشده توسط خود سِلِرتیم ، توسط فروشندگان و سایر کاربران در سِلِرتیم است.
- محصولات بومیسازی شده: محصولاتی که به صورت اورجینال از سایر منابع خریداری شده و عبارت های قابل ترجمه در محصول به زبان فارسی ترجمه شده و سبک نمایش بخش های مختلف محصول نیز برای زبان فارسی (جهت راست به چپ) اصلاح شده است.
- تحویل محصول: منظور از تحویل محصول، اعطای مجوز بهرهبرداری از محصول موردنظر خریدار از طریق ارائه لینک دانلود محصول موصوف و یا ارائه دسترسی بر اساس فاکتور یا قوانین و مقررات بین کاربر و سِلِرتیم است.
- کیف پول: یک مفهوم انتزاعی از کیف پول مرسوم که هنگام خریدوفروش آنلاین جهت نگهداری اطلاعات حساب افراد (اعتبار) در فروشگاه آنلاین استفاده میشود. اعتبار موجود در کیف پول از طریق خرید شارژ الکترونیکی قابلافزایش است و معمولاً در صورت وجود اعتبار کافی در کیف پول کاربر، برای پرداخت صورتحساب، نیازی به استفاده از درگاههای پرداخت نیست.
- شارژ الکترونیکی: یک محصول الکترونیکی (معمولاً مختص همان فروشگاه آنلاین) است که کاربران با خرید و پرداخت مبلغ آن از طریق درگاههای بانکی موجودی کیف پول خود را افزایش میدهند. معمولاً با خرید شارژ الکترونیکی، مبلغی نیز بهعنوان جایزه به کاربر (مشتری) اختصاص مییابد.
- تیکت: سند الکترونیکی که حاوی مکاتبات خریداران، فروشندگان، بازاریابان و سایر کاربران با یکدیگر و سِلِرتیم می باشد.
- سیستم جامع تیکت: قابلیتی در حساب کاربری کاربران است که کلیه مکاتبات الکترونیکی خریداران، فروشندگان، بازاریابان و سایر کاربران با یکدیگر یا سِلِرتیم در آنجا ثبت و از طریق شماره تیکت قابلپیگیری است.
- پشتیبانی: منظور از پشتیبانی، پاسخگویی به مشکلات مربوط به عملکرد محصول می باشد.
- درگاه پرداخت: یک سرویس تجارت الکترونیک است که کارتهای بانکی را برای پرداخت جهت فروشگاههای آنلاین و سنتی پردازش میکند. درگاه پرداخت انتقال اطلاعات کلیدی بین پورتال پرداخت وبسایت سِلِرتیم به پردازنده/بانک را تسهیل میکند.
ب- مجوز استفاده
1- با توجه به مفاد قوانین و مقررات حاضر، سِلِرتیم حق استفاده غیر انحصاری، قابلفسخ و غیرقابلانتقال از سامانه سِلِرتیم را به («کاربر») اعطا میکند. کلیه حقوق، مالکیت و منافع سامانه سِلِرتیم در مالکیت انحصاری سِلِرتیم است.
2- کاربر میپذیرد صرفاً استفادهکننده سامانه سِلِرتیم است و لذا هیچگونه رابطه استخدامی، پیمانکاری و مشارکت و نظایر آن با سِلِرتیم را ندارد و بدین سبب نمیتواند مدعی حقی گردد.
پ- مدت قوانین و مقررات
قوانین و مقررات حاضر به مدت یک سال از تاریخ ثبت نام کاربر در سامانه سِلِرتیم است. در صورتی که حساب کاربری مسدود نگردد، قوانین و مقررات به صورت خودکار به صورت یک ساله تمدید خواهد شد.
ت- نمایندگی
کاربر تضمین مینماید که بهعنوان اصیل و نه به نمایندگی از شخص دیگر از پلتفرم سِلِرتیم استفاده میکند. لذا درصورتیکه به نمایندگی از شخص دیگری درصدد استفاده از پلتفرم سِلِرتیم باشد، بدینوسیله تضمین مینماید که حق پذیرفتن شرایط و مفاد قوانین و مقررات حاضر به نمایندگی از شخص موصوف را دارد.
ث- حساب کاربری
1- برای استفاده از خدمات سامانه سِلِرتیم بایستی هر کاربر، اعم از شخص حقیقی و یا حقوقی یک حساب کاربری ایجاد نماید.
2- کاربر مطلع است صرفاً اشخاصی که بیش از ۱۸ سال سن و واجد اهلیت قانونی باشند حق استفاده از سامانه سِلِرتیم و خرید محصول را دارا هست. لذا درصورتیکه کاربر زیر ۱۸ سال سن داشته باشد، صرفاً از طریق والدین یا قیم قانونی خود میتواند حساب کاربری داشته باشد.
3- کاربر میپذیرد اطلاعات خواستهشده در زمان ثبتنام و خرید محصول را بهصورت صحیح و بهروز وارد کنند و مسئول عدم صحت اطلاعات اعلامشده شخص کاربر است. در صورت اثبات خلاف این موضوع، سِلِرتیم مجاز به پیگیری قضایی نزد مراجع ذیصلاح است. همچنین در صورت ایجاد تغییر در اطلاعات، کاربر ملزم به تغییر و بهروزرسانی اطلاعات است، در غیر این صورت تا زمان بهروزرسانی اطلاعات، اطلاعات قبلی مبنای عمل قرار میگیرد.
4- کاربر موظف است صرفاً با ایمیل و شماره متعلق به خود نسبت به ثبتنام در سامانه سِلِرتیم اقدام نماید.
5- هر شخص صرفاً میتواند یک حساب کاربری داشته باشند.
6- در زمان ثبتنام، کاربر نام کاربری و کلمهی عبور خود را تعیین مینماید. مسئولیت حفظ محرمانگی اطلاعات حساب کاربری بر عهده صاحب اطلاعات است. مسئولیت هرگونه اتفاقی که درنتیجه غفلت یا کوتاهی صاحب اطلاعات حادث شود، صرفاً بر عهده وی است. کاربر بدینوسیله موافقت مینماید هرگونه استفاده غیرمجاز از حساب کاربری و کلمه عبور خود یا هرگونه اقدام مخل امنیت را سریعاً به سِلِرتیم اطلاع دهد. تا زمانی که اطلاعرسانی به سِلِرتیم انجامنشده است، مسئولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجامشده و میشود به عهدۀ وی خواهد بود.
7- کاربر حق ندارد به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد یا حساب خود را به شخص حقیقی یا حقوقی دیگری منتقل کند و مسئولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری اشخاص حقیقی و یا حقوقی نسبت به خدمات مربوط به سِلِرتیم انجام میشود به عهدۀ کاربری که اطلاعات هویتی وی ثبت شده است خواهد بود.
8- مسئولیتهای قانونی بهرهبرداری از خدمات سِلِرتیم در مورد کاربر شخص حقوقی، متوجه مدیران مجموعههای مذکور خواهد بود.
9- کاربر همۀ دادهپیامهای صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل دادهپیامهای ارسالشده از ناحیۀ نامبرده غیرقابل استماع است.
10- کاربر آگاه است با ثبتنام در سامانه سِلِرتیم، ممکن است در راستای معرفی محصولات و خدمات و یا اطلاعرسانی رویدادها، ایمیل و یا پیامی را از سامانه سِلِرتیم دریافت نماید.
11- کاربر میپذیرد که سِلِرتیم ممکن است از طریق ارسال پیامک به شماره از قبل تعریفشده، یا ایمیل به نشانی اعلامی توسط کاربر در زمان احراز هویت، بهعنوان راه ارتباطی سِلِرتیم با وی استفاده کند. کاربر آگاه است که احراز هویت ممکن است در بازههای زمانی که توسط سِلِرتیم تعیین میشود، صورت میگیرد.
ج- مالکیت معنوی
1- کلیه محتوای سامانه سِلِرتیم و طراحی ظاهری آن (feel and look) ازجمله علائم تجاری، لوگو، قالب سایت، اثراتی که تحت حمایت قانون حمایت از حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان مصوب 1347 هستند، متن، گرافیک، دکمهها، تصاویر، صداها، کلیپهای تصویری، دادهای گردآوریشده و نرمافزار، متعلق به سِلِرتیم و یا فروشندگان بنا به مورد و تحت حمایت قوانین جمهوری اسلامی ایران ازجمله قانون تجارت الکترونیکی مصوب 1382، قانون حمایت از حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان مصوب 1347 و قانون جرائم رایانهای مصوب 1388 است.
2- علائم تجاري موجود در سایت سِلِرتیم چه ثبتشده باشند یا خیر، متعلق به سِلِرتیم و یا فروشندگان بنا به مورد است و بهموجب قوانین و مقررات حاضر هیچ مجوزی برای استفاده از آنها داده نشده است و نمیتوان بدون رضایت کتبی از سِلِرتیم بنا به مقتضی استفاده نمود.
3- سِلِرتیم متذکر میشود که تمام حقوق مالکیت فکری متعلق به آن محفوظ است و اموال فکری متعلق به سِلِرتیم و فروشندگان در زمرهی باارزشترین اموال آنها محسوب میشود و کلیه ابزارهای قانونی را برای حفظ آنها به کار خواهد گرفت.
4- همه مطالب در دسترس از طریق سامانه سِلِرتیم، جزئی از اموال سِلِرتیم محسوب میشود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار سِلِرتیم است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای سِلِرتیم محفوظ میدارد. کاربران مجاز به بهرهبرداری و استفاده از مطالب و اطلاعات موجود در سامانه سِلِرتیم صرفاً با مقاصد شخصی و با حفظ نام سِلِرتیم هستند.
چ- مالکیت معنوی محصولات
1- کاربر میپذیرد با خرید هر محصول، در واقع صرفاً مجوز بهرهبرداری از آن بهصورت غیر انحصاری، غیر قابل انتقال و بدون محدودیت زمانی به وی اعطا شده است.
2- کاربر میپذیرد استفاده از مجوز بهرهبرداری محصول، بایستی طبق مفاد و شرایط قوانین و مقررات حاضر صورت گیرد.
3- کاربر آگاه است که فروش و پخش محصولات، در سایر پلتفرمها و سایتها، خسارات جبران ناپذیری را به سِلِرتیم و فروشنده محصولات وارد مینماید، بنابراین کاربر میپذیرد در صورتی که به سبب فعل یا ترک فعل وی، محصولات خریداری شده در سامانه سِلِرتیم، در سایت یا پلتفرم دیگر حتی با اعمال تغییرات، به صورت معوض یا رایگان در دسترس شخص ثالث قرار گیرد، به منظور جبران خسارت سِلِرتیم، علاوه بر پرداخت کلیه مبالغی که بابت فروش و پخش محصولات شخصا یا شخص ثالث وصول کرده است، مبلغ دویست میلیون ریال معادل بیست میلیون تومان به وی پرداخت نماید. همچنین در صورتی که کاربر محصول خریداری شده را بر روی چندین دامنه استفاده نماید، موظف است 20 برابر مبلغ اصلی محصول خریداری شده را پیش از اعمال هر گونه تخفیف یا سایر کسورات به سبب تخلف از تعهد قوانین و مقرراتی به سِلِرتیم پرداخت نماید.
ح- مسئولیت محدود
1- سِلِرتیم منتهای تلاش خود را برای قرارگرفتن محتوای صحیح و یکنواخت مینماید ولیکن سِلِرتیم، مدیران، کارکنان یا نماینده آن تضمینی در رابطه سامانه سِلِرتیم یا محتوای آن ازجمله از جهت صحت، کامل بودن، قابلاتکا بودن آنها نمیدهند؛ آنها بابت خساراتی که به سبب افشای اطلاعات خطاها، اشتباهات و باگهای استفاده از سامانه سِلِرتیم به کاربران وارد میشود، مسئولیتی نخواهند داشت. همچنین سِلِرتیم هیچگونه مسئولیتی را در رابطه با حذف شدن صفحههای سایت خود و یا لینکهای مرده نمیپذیرد و تحت هیچ شرایطی مسئولیت تأخیر یا عدم کارکرد سایت را که میتواند ناشى از عوامل طبیعى، نیروى انسانی، مشکلات اینترنتى، خرابی تجهیزات کامپیوترى، مخابراتى و غیره باشد بر عهده ندارد و کاربر به ریسک خود از این وبسایت استفاده مینماید.
2- خدمات سِلِرتیم به همان شکلی که هستند ارائه میشوند و هیچگونه تضمین صریح و ضمنی شامل آنها نمیگردد. سِلِرتیم هیچگونه ضمانتی مانند بیعیب بودن و امنیت و …خدمات سامانه سِلِرتیم نمیدهد. همه ضمانتهای کتبی و شفاهی در مورد خدمات سِلِرتیم که توسط کارکنان یا نمایندگان و یا سایرین ارائه شوند فاقد اعتبار است. سِلِرتیم تحت هیچ شرایطی مسئول حوادث احتمالی را نخواهد بود.
3- سقف خسارات اثباتشده توسط مرجع رفع اختلاف به خریدار برای هریک از انواع خدمات و محصولات، حداکثر معادل هزینه پرداختی آن محصول توسط خریدار بوده و سِلِرتیم هیچگونه مسئولیتی در قبال جبران خساراتی مازاد بر این مبلغ نخواهد داشت.
خ- حلوفصل اختلافات
کلیه اختلافات و دعاوی ناشی از این قوانین و مقررات و یا در ارتباط با آن از جمله در خصوص انعقاد، اعتبار، فسخ، نقض، تفسیر یا اجرای آن ابتدا از طریق مذاکره طرفین حل و فصل خواهد شد. در صورت عدم انجام مذاکرات، و یا عدم حصول نتیجه ظرف یکماه پس از بروز اختلاف، هر یک از طرفین می توانند اختلاف را به مرکز داوری سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران ارجاع نمایند که مطابق آئین داوری آن مرکز بصورت قطعی و لازم الاجراء حل و فصل گردد. داور علاوه بر مقررات حاکم، عرف تجاری ذیربط را نیز مراعات خواهد نمود. شرط داوری حاضر، موافقتنامهای مستقل از قوانین و مقررات اصلی تلقی میشود و در هر حال لازم الاجراء است.
د- پرداخت
1- درصورتیکه کاربر با کلاهبرداری رایانهای یا سایر جرایم رایانهای یا بدون اخذ مجوز، بهواسطه اطلاعات حساب بانکی و کارتبانکی شخص ثالث اقدام به خرید محصول نماید و بدین سبب سِلِرتیم متحمل خسارت ازجمله به نحو غیر انحصاری پرداخت هزینه اخذ وکیل، هزینه رفتوآمد به مراجع رسیدگی و هزینه دادرسی گردد و یا به پرداخت مبلغی محکوم گردد، مکلف به پرداخت 10 برابر هزینههای صورت گرفته به سِلِرتیم خواهد بود.
2- امکان بازگشت وجه شارژهای انجامشده در کیف پول بههیچوجه وجود ندارد. در این راستا کاربر میپذیرد در صورت برقرار بودن شرایط مرجوعی محصول طبق مفاد قوانین و مقررات حاضر، تعهد به بازگشت وجه ظرف 6 روز از تاریخ قبول مرجوعی، فقط بهصورت شارژ کیف پول انجامشده و کاربر میتواند محصول دیگری را از سِلِرتیم خریداری کند.
ذ- قطع خدمات و مسدود کردن حساب کاربری
1. سِلِرتیم در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد که عضویت یک کاربر میتواند برای سِلِرتیم یا سایر کاربران مطلوب نباشد، طبق صلاحدید و تشخیص خود حق حذف دسترسی کاربر مذکور به خدمات سِلِرتیم را دارد، این موضوع متعاقباً به اطلاع کاربر میرسد. در این صورت، کاربر حق طرح هیچگونه ادعا و یا اعتراضی را نخواهد داشت. مهمترین مصادیق این بند بهنحوه غیر انحصاری به شرح زیر میباشد:
- فروش و یا پخش محصولات سِلِرتیم به نحو مستقیم یا غیر مستقیم، در سایر پلتفرمها و سایتها، به سبب فعل یا ترک فعل کاربر.
- در صورتی که کاربر با ایمیل یا شماره متعلق به دیگری اقدام به ثبتنام در سامانه سِلِرتیم نماید؛
- کاربر بیش از یک حساب کاربری داشته باشد (در این حالت یکی از حسابها به صلاحدید سِلِرتیم حذف و پنل کاربری مسدود میشود)
- هرگونه اقدامی از سوی کاربر که منجر به ورود خسارت به شهرت تجاری، نام و اعتبار سِلِرتیم شود.
- توهین و یا افترا زدن به سِلِرتیم یا سایر کاربران و فروشندگان به هر نحو (از جمله به نحو غیر انحصاری از طریق پنل کاربری کاربر یا در فضای مجازی)
- به سبب اعمال مفاد بخش حاضر حساب کاربری کاربر مسدود شده باشد، ولیکن مجددا اقدام به افتتاح حساب کاربری نماید.
- هرگونه تبلیغ محصول دیگر و ایجاد بحث در مورد پلتفرمهای دیگر از طریق پنل کاربری کاربر در وبسایت سِلِرتیم.
2. کاربر میپذیرد در صورتی که حساب کاربری به سبب یکی از موارد فوقالذکر مسدود شود، افتتاح مجدد حساب کاربری در سِلِرتیم، دانلود مجدد کلیه محصولات خریداری شده و پشتیبانی محصولاتی که از طریق حساب کاربری مسدود شده صورت گرفته است، امکان نخواهد داشت. کاربر بدینوسیله هرگونه ادعایی را در این مورد از خود سلب و اسقاط مینماید.
3. در صورتی که کاربر از سامانه سِلِرتیم، محصولی را خریداری نکرده باشد، سِلِرتیم میتواند بدون هیچ دلیلی حساب کاربری وی را با ارسال اطلاعیه مسدود نماید و دسترسی کاربر مذکور به خدمات سِلِرتیم را حذف نماید.
4. در صورتی که به هر دلیل دیگری حساب کابری کاربر، مسدود شود، مقررات این ماده اعمال خواهد شد.
ر- بخش دیدگاه
1- بخش «دیدگاه» سِلِرتیم بستری برای به اشتراکگذاری تجربه خرید کاربران و طرح پرسشهای مرتبط با محصولات است. کاربر با رعایت قوانین و مقررات سایت میتواند نظرات خود را به اشتراک بگذارد و سؤالات خود را مطرح نماید، در غیر این صورت نظر یا سؤال مطرحشده، توسط کارشناسان سِلِرتیم تائید نخواهد شد و متعاقباً در این بخش برای عموم به نمایش درنمیآید.
2- بدیهی است سِلِرتیم در قبال صحت نظرات منتشرشده در این بخش، هیچگونه مسئولیتی ندارد. همچنین نظرات کاربران ازنظر فنی مورد تائید سِلِرتیم نیست و نباید کاربر صرفا بر اساس نظرات سایر کاربران در خصوص خریداری محصول تصمیمگیری نماید.
3- نظرات بایستی به فارسی باشد، از ادبیات نوشتاری محترمانه استفاده کرده و کاربر از توهین به دیگر کاربران یا سایر افراد پرهیز کند. همچنین کاربر نباید لینک سایتهای دیگر، اطلاعات تماس، ایمیل یا نام کاربری شبکههای اجتماعی را در نظرات خود درج نماید.
4- سؤالات و نظرات بایستی صرفاً مرتبط با محصول موردنظر باشد.
5- هرگونه تبلیغ محصول دیگر و بحث در مورد پلتفرمهای دیگر بلافاصله و بدون اخطار قبلی موجب مسدود شدن حساب کاربری خواهد شد. موجودی حساب کاربر خاطی نیز بلوکه شده و حق هرگونه شکایت توسط کاربر سلب میشود.
ز- ارتباطات الکترونیکی
کلیه مکاتبات الکترونیکی میان کاربران و فروشندگان و نیز کاربران با سِلِرتیم در سیستم جامع تیکت سِلِرتیم صورت میگیرد. کاربر میپذیرد ارسال هرگونه اطلاعیه و ابلاغیه از طریق این سیستم به منزله ابلاغ تلقی میگردد.
ژ- تحویل محصول
1- پس از پرداخت مبلغ سفارش توسط خریدار، با آماده تحویل شدن محصول خریداریشده، لینک دانلود در حساب کاربری خریدار درج میشود. عدم دسترسی خریدار به لینک دانلود یا وجود مشکل در دانلود محصول، مانع تحویل محصول نمیگردد و خریدار ضمن اعلام مشکل در تیکت پشتیبانی، میباید حداقل ۷۲ ساعت منتظر بماند تا مشکل رفع شود و لینک سالم برای ایشان ارسال گردد.
2- کلیه سفارشهایی که وضعیت آنها به تکمیلشده تغییریافته باشد در اسرع وقت بهصورت فایلهای دانلودی در حساب کاربری خریدار قابلمشاهده و استفاده خواهند بود. در صورت بروز مشکلات فنی، حداکثر زمان تحویل لینکهای دانلود مربوط به سفارش ۷۲ ساعت کاری خواهد بود.
3- خریدار درصورتیکه در بازه زمانی حداکثر زمان تحویل، لینک محصول را دریافت ننماید، موظف است حداکثر ۷ روز پس از پایان زمان تحویل مجاز، مراتب را توسط تیکت پشتیبانی، به بخش فروش سِلِرتیم اعلام نماید. در غیر این صورت ادعایی در این خصوص مسموع نیست.
4- در صورت بروز شرایط ویژه فنی و یا محدودیتهایی که تحویل در زمان مقرر آن انجام نشود، سِلِرتیم مجاز به افزایش زمان تحویل سرویس تا ٢ برابر خواهد بود.
5- خریدار حق درخواست لغو سفارش خریداریشده را نخواهد داشت.
6- سِلِرتیم مسئولیتی در قبال عدم تطابق با نیاز و یا عدم استفاده خریدار از محصول خریداریشده و تحویلشده را ندارد.
7- در صورت وجود هرگونه مغایرت در توضیحات محصول و محصول ارائهشده به خریدار، خریدار موظف است مراتب را در حساب کاربری ایشان به سِلِرتیم اعلام نماید و سِلِرتیم موظف است ضمن پیگیری مغایرت، مراتب اصلاح را در اسرع وقت به عمل آورد و در صورت عدم رفع مشکل، مسئولیت سِلِرتیم صرفاً کسر وجه محصول از حساب فروشنده، مسترد کردن وجه به خریدار و حذف سفارش از حساب کاربری خریدار خواهد بود.
س- امنیت و محرمانگی
1- بهطورکلی محیط اینترنت به همان میزان سایر محیطهای ارتباطی مانند پست، دورنگار و تلفن برای انتقال اطلاعات محرمانه امنیت دارد. در کلیه این محیطها ممکن است اطلاعات استراق سمع شوند. به همین دلیل ضمن آنکه سِلِرتیم تمام تلاش خود را برای ایجاد محیطی امن برای نگهداری و تبادل اطلاعات بهصورت محرمانه مینماید، بااینحال از جانب احتیاط از خریداران و فروشندگان میخواهد که همیشه ارتباطات آنلاین اینترنتی خود را ناامن فرض نمایند. سِلِرتیم هیچگونه مسئولیتی در رابطه با امنیت تبادل اطلاعات از شبکه و سرورهای خود با جاهای دیگر را نمیپذیرد.
2- سِلِرتیم با تدابیر امنیتی خود مسئول حفظ امنیت پایه سرویسهای خود است.
3- سِلِرتیم مسئولیتی نسبت به ضعف ایمنی ناشی از نرمافزارها و یا برنامههای مورداستفاده کاربر و فروشنده ندارد.
4- سِلِرتیم مسئولیتی نسبت به امنیت تبادل داده مابین خریدار و سرورهای بانکی ندارد.
5- سِلِرتیم مسئولیتی نسبت به در اختیار گرفتن کلمه عبور حساب کاربری خریدار و فروشنده، توسط اشخاص ثالث ندارد.
6- سِلِرتیم موظف به رعایت محرمانگی کلیه دادههای موجود در حساب کاربری خریدار و فروشنده است و همچنین آن را در اختیار اشخاص ثالث قرار نخواهد داد.
7- سِلِرتیم تلاش خود را برای حصول بالاترین سطح امنیت ممکن برای حساب کاربری خریداران، فروشندگان و بازاریابان انجام میدهد ازاینرو سِلِرتیم نسبت به اموری که در حیطه مسئولیت خریدار، فروشنده، بازاریاب ازلحاظ نگهداری امنیت حساب خود است مسئولیتی ندارد.
8- در صورت نیاز خریدار و فروشنده، در جهت برطرف کردن مشکلات غیر مرتبط با وظایف سِلِرتیم، سِلِرتیم بنا به حجم کار مجاز به دریافت هزینه اضافه جهت رفع مشکل است.
ش- شرایط محصولات تحویلی
1- شرایط محصولات در بخش جزییات محصول به نحو کامل درجشده است و فروشنده در خصوص موارد ذکر نشده تعهدی ندارد.
2- دسترسی به آخرین فایل محصول بارگذاری شده توسط فروشنده، به صورت رایگان برای مدت حداقل دو سال تضمین می گردد.
3- با توجه به موارد فوقالذکر، فروشنده تعهدی به فراهم نمودن موارد زیر جهت ارائه همراه با محصولات خریداریشده را ندارد:
– راهنمای فارسی استفاده از محصولات؛ (راهنمای استفاده از محصولات بومیسازی شده صرفاً به زباناصلی و در منابع اصلی همان محصول قابل دسترسی خواهد بود)
– خدمات شخصیسازی و اعمال تنظیمات و پیکربندی محصولات خریداریشده برای خریدار
ص- پشتیبانی از محصولات
1- ارائه خدمات پشتیبانی، توسط فروشنده و از طریق سیستم تیکت پشتیبانی سِلِرتیم در خصوص مشکلات مربوط به عملکرد محصول می باشد.
تبصره: هرگونه تغییر در کدهای محصول خریداریشده شامل پشتیبانی نمیگردد.
2- بررسی دیدگاههای هر محصول، چگونگی پاسخگویی فروشنده به دیدگاه کاربران و زمان ارسال پاسخها میتواند معیار خوبی برای سنجش پشتیبانی فروشنده از محصول باشد.
3- پشتیبانی محصولات خریداریشده صرفاً توسط فروشندگان انجام خواهد شد و سِلِرتیم صرفاً مطابق شرایط مرجوعی محصولات نظارت بر روند پشتیبانی را بر عهده دارد.
4- خدمات پشتیبانی ششماهه تضمینشده به مدت شش ماه از تاریخ ثبت سفارش (به صورت لحظه ای نخواهد بود) و با حداکثر زمان پاسخگویی 48 ساعت (بهجز روزهای تعطیل رسمی) برای هر تیکت توسط طراح و یا فروشنده هر محصول ارائه میشود. بدیهی است که سِلِرتیم شخصا برای محصولات دیگر فروشندگان خدمات پشتیبانی ارائه نمیدهد.
ض- شرایط مرجوعی محصولات
1- مستفاد از ماده 37 قانون تجارت الکترونیکی و بند ه ماده 1 آییننامه اجرایی مواد ۳۸ و ۴۲ قانون تجارت الکترونیکی، مقررات مرجوعی مشمول محصولات سِلِرتیم که بنا بر طبیعت آنها امکان باز پس دادن آنها وجود ندارد نمیشود.
2- با توجه به بند 1 ماده حاضر و بهمنظور تائید بیشتر، در صورت تحقق موارد زیر یا موارد مشابه امکان مرجوع نمودن محصول امکانپذیر نیست:
- خرید اشتباه
- خرید تکراری
- عدم توجه به توضیحات و امکانات محصول
- عدم توجه به نیازمندیهای لازم جهت نصب و استفاده از محصول که در توضیحات درجشده است
- عدم توانایی در استفاده از محصول به دلیل ضعف دانش فنی
- تغییرات در نسخههای جدید که حذف یا اضافه شدن برخی امکانات در محصول را به همراه داشته باشند
- عدم نیاز به محصول
- عدم استفاده از محصول
- عدم انجام تعهدات و قولهایی که طراح/فروشنده برای افزودن امکانات در نسخههای آتی محصول بهصورت کتبی یا شفاهی به خریداران میدهند
- شرایط و ضوابط خاصی که فروشنده در توضیحات محصول درج کرده است
ط- سایر شرایط
1- کاربر بایستی پیش از خرید حتما به کیفیت محصول، نظر سایر خریداران، دیدگاه های ارسالی کاربران، امتیاز کاربران، پیش نمایش آنلاین، توضیحات محصول و موارد مشابه دقت فرماید.
2- محصول معیوب و همچنین محصولی که دارای مشکل باشد پس از تایید کارشناسان سِلِرتیم و عدم رفع مشکل توسط فروشنده، در سِلِرتیم توقف فروش خواهد شد.
3- هرگونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت تجاری، نام و اعتبار سِلِرتیم شود تخلف از شرایط قوانین و مقرراتی و قانونی تلقی و سِلِرتیم حق غیرفعال نمودن حساب کاربران و اقدام قانونی علیه نامبردگان را جهت مطالبۀ خسارت و احقاق حقوق قانونی خود خواهد داشت. انتشار مطالب غیر واقع از سامانه سِلِرتیم و یا هر یک از محصولات آن نیز مشمول این بند میگردد. کاربر میپذیرد در صورت نقض تعهد حاضر موظف است مبلغ دویست میلیون ریال به سبب نقض تعهد قوانین و مقرراتی به سِلِرتیم بپردازد. این بند نافی حق سِلِرتیم برای اقدام به پیگیریهای کیفری یا حقوقی جهت احقاق حق نیز نمیباشد.
4- کاربر متعهد است طبق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران از سامانه سِلِرتیم استفاده نماید. درصورتیکه به سبب عدم رعایت قوانین و قوانین و مقررات حاضر توسط کاربر، سِلِرتیم ملزم به پرداخت مبالغی به مراجع قضایی، اداری، دولتی، سایر مراجع یا به اشخاص ثالث گردد ( ازجمله هزینههای دادرسی و هزینه اخذ وکیل)، کاربر موظف است کلیه مبالغ پرداختشده را به سِلِرتیم پرداخت نماید.
5- تمامی اطلاعات کاربران بهعنوان اطلاعات محرمانه نزد سِلِرتیم محافظتشده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام قضایی ذیصلاح. بنابراین در صورت درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی، سِلِرتیم مکلف به ارائه اطلاعات کاربران به مراجع مذکور است،
6- کاربر متعهد است به درخواست سِلِرتیم، درصورتیکه سِلِرتیم به سبب نقض این قوانین و مقررات توسط کاربر، دعوایی را علیه وی یا شخص ثالث طرح نماید، هزینههایی را که به این سبب متحمل میشود، ازجمله بهنحو غیر انحصاری هزینههای دادرسی و حقالزحمه وکیل را پرداخت نماید.
7- این شرایط و ضوابط و سایر اطلاعیههای حقوقی که سِلِرتیم در سامانه سِلِرتیم منتشر میسازد، رابطهی قوانین و مقرراتی را در رابطه با وبسایت سِلِرتیم میان کاربر و سِلِرتیم به وجود میآورند. درصورتیکه یک یا چند بند از بندهای این قوانین و مقررات به هر دلیلي بیاعتبار، غیرقانوني و یا غیرقابل اجرا باشد، این عدم اعتبار، غیرقانونی بودن و یا غیرقابل اجرا بودن نباید بر دیگر مفاد این قوانین و مقررات تأثیر بگذارد و این قوانین و مقررات باید طوری تعبیر شود که گویي چنین ماده بیاعتبار، غیرقانوني و یا غیرقابل اجرایي در آن وجود ندارد؛ همچنین قوانین و مقررات باید در حد امکان بر اساس شرایط و هدف اصلیاش اجرا گردد.
8- سِلِرتیم میتواند قوانین و مقررات حاضر را به صلاحدید خود و در هر زمان تغییر دهد. قوانین و مقررات اصلاحشده فوراً پس از قرار گرفتن بر روی وبسایت یا در زمانی که سِلِرتیم تعیین مینماید، لازمالاجرا خواهد شد و کاربر مسئولیت بررسی بهروزرسانی احتمالی قوانین و مقررات را بر عهده دارد. این تغییر از طریق پیامک، پنل کاربری یا ایمیل به اطلاع کاربر رسیده و استمرار استفاده از سامانه، پس از لازم الاجرا شدن این تغییرات به منزله قبول آن است . سِلِرتیم درصورتیکه بخواهد تغییر اساسی را در قوانین و مقررات صورت دهد، 10 روز پیش از قرار گرفتن آن در وبسایت، اطلاعیه اصلاح قوانین و مقررات را در وبسایت قرار خواهد داد و کاربر در صورت مخالفت با آن، صرفاً میتواند خرید از سامانه سِلِرتیم را متوقف نماید و با ارسال درخواست خود، به سِلِرتیم اطلاع دهد. در اینصورت کاربر حق خرید هیچ محصولی را از سِلِرتیم ندارد. مفاد قوانین و مقررات حاضر بدون اعمال اصلاحات، صرفا در خصوص محصولات خریداری شده، تا زمان انقضای مدت قوانین و مقررات پابرجا خواهد بود ولیکن پس از خاتمه مدت قوانین و مقررات، قوانین و مقررات تمدید نخواهد شد و حساب کاربری کاربر موصوف مسدود خواهد شد. در هر صورت سِلِرتیم مسئول خساراتی که به سبب اصلاح یا توقف وبسایت سِلِرتیم، به کاربر یا شخص ثالث وارد میشود نخواهد بود.
9- کاربر اظهار میدارد که این قوانین و مقررات را خوانده و فهمیده است و موافقت مینماید که مفاد و شروط آن برای او لازمالاجرا است. همچنین کاربر موافقت مینماید که این قوانین و مقررات تنها توافقنامه کامل میان سِلِرتیم و کاربر است و هر توافق کتبی یا شفاهی دیگری سابق بر آنکه در رابطه با خدمات سامانه سِلِرتیم است، ملغی است.